Afspraken telefoons en/of smartwatches van leerlingen in de school
Het gebruik van mobiele telefoons en/of smartwatches door leerlingen is niet toegestaan in de school, ook niet voor educatieve doeleinden. Per 1 augustus 2024 is dit door de Rijksoverheid vastgesteld. Nu hadden wij deze regel sowieso al op school maar hij is nu ook landelijk vastgelegd.
In de praktijk betekent dit dat de leerlingen ’s ochtends de telefoon en/of smartwatch inleveren bij de leerkracht. Aan het einde van de schooldag mag de leerling de telefoon en/of smartwatch ophalen bij de leerkracht waarna zij direct naar huis/BSO gaan.
Mochten leerlingen gedurende de schooldag toch gebruik maken van hun mobiele telefoon (omdat zij hem niet hebben ingeleverd) dan moeten zij zich melden bij de directie en worden hun ouders/verzorgers in kennis gesteld.
Voor educatieve doeleinden gebruiken wij onze eigen schooltablets/ chromebooks. Indien leerlingen afhankelijk zijn van hun telefoon bijvoorbeeld om medische redenen, dan mogen zij wel hun telefoon daarvoor gebruiken, wel altijd in goed overleg met ouders en de directie van de school.