Voor de voorjaarsvakantie en voor de zomervakantie krijgt u een rapport over uw kind. Dit rapport ontvangt u in een grote multomap, die de hele schoolcarrière van uw kind meegaat. In deze map zit dus het rapport maar ook het portfolio van uw kind. Uw kind houdt in het portfolio zelf bij waar het trots op is. Ook de ontwikkeling op het gebied van Burgerschapsonderwijs kunt u vinden in het portfolio net als de reflectiebladen op het gebied van Daltononderwijs en allerlei andere werkjes om de ontwikkeling van uw kind weer te geven. Voor de leerlingen die gedurende het schooljaar instromen bij ons op school geldt dat zij minstens drie maanden onderwijs bij ons moeten hebben genoten voordat de leerkracht een verslag over hun ontwikkeling kan schrijven en meestal krijgt u dan geen officieel rapport, maar een tussenrapport. Het rapport wordt op school eerst met de kinderen besproken, alvorens het mee naar huis gaat. Voor u volgen daarna dan de 10-minuten gesprekken waarin het rapport besproken wordt, daar zitten de kinderen vanaf groep 5 bij. Groep 4 zal aan het eind van het schooljaar bij het gesprek zitten.

Het rapport wordt geschreven aan de hand van de volgende vier gebieden:
De sociaal emotionele ontwikkeling, werkhouding en gedrag, Daltonontwikkeling en
specifieke kennis en vaardigheden.

Elk schooljaar zijn er 2 portfolio-ochtenden voor de ouders. Alle kinderen presenteren dan hun portfolio aan hun ouders/ verzorgers. De kinderen vertellen waar ze trots op zijn, wat ze allemaal geleerd hebben en wat ze zichzelf nog ten doel gesteld hebben. Leuk als u ook op deze portfolio-ochtenden komt. Het is altijd een drukte van belang en heel erg gezellig!